L'EuroMAC és el congrés més gran d'Europa sobre teoria i anàlisi musical. El 2026, la seva 11a edició se celebrarà per primera vegada a la Península Ibèrica, a l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), del 7 al 10 de setembre.
L'ESMUC i la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ofereixen actualment un doble grau en matemàtiques i música. En aquest marc, ens complau anunciar que la FME acollirà un esdeveniment satèl·lit important de l'EuroMAC 11: una escola d'estiu 'matemúsica' per a joves.
Des de Pitàgores fins a la intel·ligència artificial moderna, la música i les matemàtiques han forjat vincles forts al llarg del temps en el món occidental.
Aquests vincles, sovint vistos a través d'una lent estereotipada, han evolucionat fins a convertir-se en un camp científic genuí i en plena efervescència durant els últims vint anys: 00A66 és el codi per a «Matemàtiques i Música» a la Classificació de Matemàtiques, i la Societat per a la Matemàtica i la Computació en la Música ha establert una conferència internacional regular (MCM) i una revista de prestigi (Journal of Mathematics and Music, publicada per Taylor & Francis). L'objectiu d'aquesta escola d'estiu és reunir estudiants joves de música i aquells que cursen carreres en STEM amb representants de la comunitat investigadora en matemàtiques i música.
Aquests investigadors presentaran recerca actual que enllaça camps com l'àlgebra, la geometria i la topologia amb una àmplia gamma d'obres musicals, utilitzant diverses interfícies computacionals originals. El nostre panell de ponents reunirà acadèmics de primer nivell en el camp juntament amb joves investigadors prometedors.
Joves estudiants (d'entre 16 i 25 anys aproximadament) amb els següents perfils:
Perfil A: estudiants o futurs estudiants de graus STEM, amb un interès particular per les matemàtiques i/o la informàtica. DISSABTE 5 de SETEMBRE, de 10:00h a 13:30h
Perfil B: estudiants de conservatoris professionals i superiors, o escoles de música, i estudiants universitaris de musicologia i educació musical. DIUMENGE 6 de SETEMBRE, de 10:00h a 13:30h
Help center
Promotions and discounts
Sei un organizzatore?
Attenzione al cliente
Whoops! Time has run out.
Remember that you have 15 minutes to complete the process.Hai superato il numero massimo di ticket per questa sessione.
Si prega di completare questo acquisto prima se si desidera acquistare più bigliettiHai superato il numero massimo di biglietti per questa tariffa.
Si prega di completare questo acquisto prima se si desidera acquistare più biglietti